Zavolejte nám (Po 12-17, Út-Čt 8-17, Pá 8-16:30)
Testování aditiva Envirox - ČR - CHORVATSKO

Testování aditiva Envirox - ČR - CHORVATSKO

admin hlavní 01. 08. 2011 Recenze

Trasa: Olomouc, Česká republika - Chorvatsko
Testoval: Ing. Miroslav Charouz - BESIP

testování Envirox ČR-Chorvatsko a zpět

Postřehy z prvního použití aditiva do nafty s názvem Envirox

Přípravek byl otestován ve vozidle Volvo V70 D5 při cestě na letní dovolenou do Chorvatska. Auto má  najeto cca 150 tisíc km, a v každodenním provozu na území celého Olomouckého kraje se jeho spotřeba dlouhodobě pohybuje na průměrné hodnotě 7,2 l/100km. (Výrobce u tohoto typu předepsal tabulkovou průměrnou spotřebu 6,7 l/100km, reálná bývá o 1 až 2 litry vyšší). Už proto, že občas používám, nebo testuji podobné výrobky pro vylepšení vlastností motorové nafty, jsem rád využil možnost k porovnání. Přípravek Envirox jsem dle návodu aplikoval poprvé ve zvýšeném množství do prázdné nádrže těsně před odjezdem  z Olomouce do Brely v Chorvatsku.

Envirox první dávkování před cestou

Cesta proběhla s výjimkou objížďky kolony a ucpané celnice ve Slovinsku po místních silnicích celá po dálnici a v nočních hodinách. Chod motoru auta po cca 500 km se mi jevil tišší, a pozoroval jsem tendenci k vyšším otáčkám  na volnoběh, což bych připisoval zřejmě vyšší dosažené kvalitě paliva. Na trase dlouhé 1058 km jsem po dotankování při průměrné rychlosti 89 km/hod zaznamenal spotřebu 6,02 l/100km.

Envirox jednoduché dávkování Envirox odečty z tachometru

Po dvou týdnech dovolené (pojížďky po výletech, výjezd na horu Sv.Jure) jsem na zpáteční cestě, která proběhla opět celá po dálnici, ale v denních hodinách při teplotách nad 35 st. při vysoké průměrné rychlosti 105 km/hod zaznamenal spotřebu 7,4 l/100km. 

Nyní je vozidlo provozováno opět obvyklým způsobem, (tj. jízdy v Olomouci a okolí) dávka Enviroxu  je použita dle návodu a po více než 2000 km je spotřeba 6,4 l/100km. To je v porovnání s hodnotami před začátkem testování cca 11% úspora.  Vzhledem k tomu, že jsem s přípravkem najel téměř 5000 km, vozidlo řídím sám a stejným stylem jízdy, považuji dosažené hodnoty za pozitivní zlepšení a očekávám, že při každodenním ježdění se ještě více projeví jeho kladný účinek na stav motoru.

Ing. Miroslav Charouz - BESIP, Olomouc