Zavolejte nám (Po 12-17, Út-Čt 8-17, Pá 8-16:30)
ZPRÁVY Z DAKARU 2 - Loprais team - DRUHÁ A TŘETÍ ETAPA

ZPRÁVY Z DAKARU 2 - Loprais team - DRUHÁ A TŘETÍ ETAPA

admin hlavní 04. 01. 2012 Kalendář


Druhá etapa na Dakaru - Aleš Loprais pátý ve 2. etapě, drží kontakt se špičkou a píše nám jeho tým:

V rychlém průběhu 2. etapy se Aleš Loprais udržel v těsném kontaktu se špičkou závodu. Páté místo ve speciálu ho vyneslo na 6. příčku celkově.

Etapa do San Rafael nabídla už vydatnější menu než úvodní zahřívací. Na délce 295 kilometrů speciálky, která následovala po otravném, téměř 500 kilom...etrů dlouhém přesunu, závodníci vyšplhali až do nadmořské výšky 2000 metrů a v oblasti rezervace Nihuil poznali také první dunová pohoří. Tamější šedé duny jsou tradičním koloritem téhle části jihoamerického Dakaru. Aleš do etapy odstartoval z 10. pozice, kterou až do cíle postupně vylepšoval, na třetím kontrolním bodu byl ještě osmý, ale poté zrychlil a v etapě skončil pátý, pouhých 6 minut za vítězným Gerardem de Rooyem, který své kapotové Iveco Powerstar nechal honit se celou etapu o vítězství s MANem Franze Echtera, ten však v závěru ztratil 20 minut a propadl se v celkovém pořadí.Celá etapa byla zpočátku zběsilou honičkou vozů dvou týmů: Iveco de Rooy a Veka MAN. Do jejich souboje se však začali mísit mladí piloti Kamazu, Nikolajev a Ajrat Mardějev, kteří pronikli do první čtyřky celkového pořadí, Aleš Loprais je následoval. Podle předpokladů tedy první desítku obsadili hlavní favorité s jen minimálními časovými rozestupy. Postupně však i další nabírají časové ztráty – ztratili dosud výborně jedoucí Holanďané Van Ginkel a Van den Brink na Ginafech i zmíněný Echter.

"První skutečně dakarská etapa. Začátek byl dost úzký a mířilo se do hor, dost těžko se předjíždělo. Velmi se tam prášilo a vůbec nefoukal vítr, v tom vedru se prach držel nad pistou, což bylo nebezpečné. Včera bylo i navečer přes 40 stupňů a v etapě jsme raději odstavovali motor, aby se nezačal přehřívat. Moc jsme ale neztratili a jsem rád, že stále udržujeme kontakt se špičkou, protože ty skutečně těžké etapy teporve přijdou," řekl po dojezdu Aleš Loprais.

Smůlu měl ve druhé etapě Tomáš Vrátný. Jeho Tatra Bonver Dakar Teamu musela na trati zastavovat a svařovat za pomoci zapůjčeného svářecího agregátu z kamionu Miroslava Zapletala. Důvodem byla zničená vrtule chlazení po jednom z doskoků ve velké rychlosti, přičemž posádce Bonver Dakar Teamu pomohli i soupeři, včetně Jozefa Cabaly. Více než tříhodinová ztráta bohužel znamenala pád až na 40. místo celkově.

Třetí etapa do San Juan nabídne opět velmi krátký, jen 203 kilometrů dlouhý speciál s poměrně technickým průběhem v podhůří And. Rozbitý pomalý profil speciálky by mohl poněkud srazit ambice rychlých holandských posádek. Uvidíme, zda bude vyhovovat tradičnímu kopřivnickému podvozku.